10 Death Valley NP

6 januari 2018 - Scotty's Castle, Verenigde Staten

Bulletje bijgetankt voor maar 2,19 de gallon, da's bijna voor niets!
Na tien mijl, rijden we de staat Californië binnen.. awh! Jammert!! Dit hadden wij gisteren moeten doen, dan hadden wij 4 staten op 1 dag gehad, maar u begrijpt wel, dat na de rit van gisteren het er niet meer helemaal inzat.
Via de zuidelijke kant rijden wij Death Valley binnen en stoppen zoveel mogelijk bij lookouts en overvieuws! Prachtig en skitterend (saensche) <- dat ook trouwens. Na een stop bij een oud mining gebied, springt Cindy achter het stuur van Bulletje en geeft hem nu de sporen! WhoeHa!! Dit is gaaf, en geniet met volle teugen van de V10.
Bij de sand dunes stoppen wij even voor een wandelingetje en genieten van alles en iedereen om ons heen.
Niet veel later naderen wij Stovepipe Wells en gaan hier heerlijk lunchen! De saloon deuren slaan open en niet veel later zitten wij aan een tafeltje bij het raam naar buiten te staren.
De ober kijkt mij aan en vraagt waar ik vandaan kom, en of dat Edinburgh is?! Euh nee.. ja maar u heeft een hoody aan van University of Scotland aan... eeuuh tja.. daar gekocht hahaha.. de beste man verteld dat hij daar ook is geweest en zot is op goede whisky.. wooow leuk! Ik ook!
Na wat gebrabbeltte hebben bestellen wij een dikke vette big ass BURGER voor mij en voor Cindy een schaal met Quesadilla!! Hoppa!! En weer 4 pond aangekomen! Badwater Saloon, bedankt voor de goede zorgen en met gierende banden op weg naar Mojave.
Wij rijden door een spookstadje Trona! Een bizar vervallen stadje dat waarschijnlijk ook ooit goede dagen heeft gekend, maar waar heel weinig van over is gebleven. Alleen de grote zout fabriek staat en draaide nog.
Als wij mijlen verderop rijden krijg ik ineens weer internet ontvangst met 4g... huh? Wij rijden hier immers in het midden van hier helemaal nog nooit van gehoord niet niks.. het lijkt wel of we op de maan rijden met bulletje.. niet veel later zien wij wat zonnepaneeltjes verschijnen.. het zijn er maar een paar..

Country United States Locationnear Ivanpah, San Bernardino County, CaliforniaCoordinates35.57°N 115.47°W
StatusOperational Construction began 27 October 2010
Commission date13 February 2014
Construction cost$2.2 billion
Owner(s)NRG Energy
BrightSource Energy
GoogleSolar field
TypeCSPCSP technology
Solar power tower Collectors 173,500
Site area 3,500 acres (1,420 ha)
Site resource 2,717 kW·h/m2/yr

Dus dat... pfff wat een mega grote velden met collectors! Met daarachter ook nog eens een windmolenpark.
Wij vervolgen de Highway 14 naar Mojave.
In Mojave aangekomen boeken wij een hotel om lekker te douchen en te genieten van wat meer luxe.. Bulletje voldoet prima, maar soms... ja soms is het lekker om je zelf even te verwennen.
Okeej... Danny's kan je ook heel goed verwennen... en hebben ze gedaan ook!!! G-nite!