13 Santa Monica & Venice Beach

8 januari 2018 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

De kap van Paardje blijft naar beneden, het is hier in Balbao Hollywood RV Park Van Nuys nog erg mistig en maar 17°C, ook is het nog vroeg in de morgen.
Op de Highway zien we de zon al langzaam doorbreken en voor wij in Santa Monica zijn is er geen "mist" wolkje meer in de lucht.
TomTom brengt ons naar een P en staan niet veel later op de prachtige Santa Monica Pier.
Wij genieten van het zonnetje en wandelen heerlijk naar het einde van de pier waar zowel de vissers als de meeuwen zichzelf enorm druk maken om wat er eventueel uit de Pacific Ocean word getoverd.
Het zonnetje schijnt heerlijk en wij genieten er enorm van op een bankje , tuurend over de Pacific.
Muziek klinkt er op de pier, even verderop staan mensen een uitvoering te doen en een ballonnenclown staat mooie creaties te vouwen voor de kido's.
Wij zijn onderweg naar de Boardwalk, ja daar aan de zijkant verhuren zij Beach Cruisers en die moeten wij hebben. De fietsen vrouw vraagt of wij 1 uurtje willen of de hele dag, tja doe maar voor de dag, we zien wel hoe of wat! Ze vraagt om een legitimatiebewijs en ziet dan direct dat wij Dutchies zijn en er word ook meteen geen probleem gemaakt over eventueel een helm, borg voor het slot enz enz... kies er maar twee uit en tot vanmiddag vóór vijf uur.. okeej thanks! Cindy ziet meteen een roze Beach Cruiser staan met whitewall banden, die is mijn zegt ze, en ik neem een zwarte met een heul groot zadel, da's lekker veur de billekes.
Na 0,1 mijl kan je de Boardwalk verlaten en het naastgelegen fietspad opduiken, wat is het hier gaaf en helemaal op zo'n fiets.
Je kan zo'n 10 mijl fietsen richting Venice Beach en 5 mijl de andere kant op, wij gaan naar Venice Beach, op naar de Muscles and bootys!!
Ja het is echt waar, nee joh... echt!! Het klopt gewoon en het is niet gelogen.. Wij zien het met onze eigen ogen!!! Cindy word visueel enorm getrakteerd op verschillende mannen (muscle boys) die aan het hardlopen zijn, zich opdrukken en zo al hun spieren laten flexen, de strakke zon gebruinde body's, aangevuld met een nog strakker sixpack. De één hangt nog even in de touwen, het klimrek doet het ook erg goed, en sommige lopen er gewoon voor de show!! Waar ik dol op ben? Tja ik ben een billenman.. en dat komt ook even heel goed uit! Bijna alle dames hier dragen active ware! Zelfs in de stad lopen zij hierin, maar op het strand, al hardlopend voor je uit.. tja.. dat is toch wel een heel prettig gezicht.. Wij stoppen even bij een skate baan, wooow gaaf zeg! Wat die gasten doen met een skateboard en sommige op rollerskates is echt top! Een jongentje van een jaartje of 3 op een skateboard steelt de show. De ene fietsende boombox na de andere komt voorbij, hier en daar een zwerver, maar vooral knappe mannen en vrouwen die hier over de boulevard pareren. Bij Venice Pier zoeken wij een restaurantje op en genieten even van een wijntje en een pilsje, Encheladas en een Burger met blauwe kaas en gecaramelisseerde uien.
De terugweg is ook zo mooi, we genieten echt van alles en iedereen om ons heen en parkeren de fietsen even om een stukje te kunnen wandelen over de Boardwalk! Winkeltjes, winkeltjes en nog eens winkeltjes.. Op de Beach Cruiser en weer terug naar de verhuur.
Onderweg nog een paar foto's gemaakt en dan is het fiets avontuur klaar, bij aankomst kan Cindy nog net afstappen voordat een meisje roept... die, die roze wil ik hebben, ik geef m'n cruiser aan haar vriend and off they Go!!!!
Wij gaan de stad in naar de winkel promenade en belanden op het terras van een sports café.
Na dat onze I.D. was gecheckt mochten wij ook een drankje bestellen.
Iedereen kijkt naar binnen omdat er Footbal bezig is, en wij draaien onze stoelen zo dat wij precies goed zitten om alles en iedereen goed te kunnen zien die voorbij lopen! Mensen spotten... heerlijk.
Op de terugweg naar het Hollywood RV Park stoppen wij nog even bij een In-n-out Burger... tja! 1tje kan toch nog wel...