7 The Arches

3 januari 2018 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

7 The Arches

De watertank aftoppen en slang afkoppelen, de stroomkabel los en inpluggen in de Campert, nog heel even de stront tank legen en daarna via het zelfde slangetje de vuilwatertank legen, slang opruimen en zo begint onze morgen!
Goedemorgen allemaal!
Wij geven Bulletje's hartje even een slinger, lampjes aan, in z'n drive en gaan..
Nog 1 keer kijken wij om naar de mooie monumenten, en rijden via de weg waar Forrest Gump uit eindelijk stopte met rennen, het park uit.
De Navajo scenery route is werkelijk prachtig, elke keer na een paar kilometer of als je over een berg heen komt veranderd het landschap.
Wij stoppen nog even bij de "Mexican hat" en schieten daar wat foto's.
Bijna 100mijl verderop zijn wij bij Blending, een leuk plaatsje waar ongeveer de scheiding loopt van woestijn naar mooi groen, Bomen en een andere kleur rotsen.
Hier in het "recreation forrest" parkeren wij Bulletje en gaan in de middel of 3x helemaal niks, lekker een eitje bakken, met dikke plakken bacon, overstrooid met cheddar kaas. Yum, Yummy and Yummiest!!!
Eenmaal weer op de weg staan er borden langs de weg met waarschuwingen dat er herten over kunnen steken, dit is hun migratie gebied.
Het duurde dan ook maar heel even, en de eerste roadkill doemd zich op.
Het is een mega groot hert.. Wij vragen ons af waarom de locals dit beest niet achterin de pick-up gooien en thuis lekker op peuzelen.
En nog 1.. en hier liggen er nog 2, bij elkaar zelfs! Het enige wat je nu nog doet is opletten op de weg. Totaal liggen er 7 op de weg, en wat zijn ze groot.
70mijl verderop rijden wij het plaatsje Moab binnen.. wat een tof dorp is dit! Het is een mix van, ski gebied, 4X4 geweld, klimmen en water sport..
Veel winkels zijn hier dan ook om speciale uitrusting te verkopen voor de desbetreffende sport.
Bij een supermarkt doen wij nog even wat boodschappen en slaan wat extra gas in voor de kachel.. schijnt hier nodig te zijn!
De wereld is inmiddels een beetje veranderd hier, alles om ons heen is wit geworden, een dik pak sneeuw, maar de wegen zijn gelukkig begaanbaar. 5mijl verderop komen wij aan bij The Arches National Park.
Nog even informeren bij het visitor centre hoe het in het park zelf is, de wegen zijn schoon, maar hou er rekening mee dat het koud is. Als je wil gaan hiken, kleed je goed aan, neem voldoende water mee, en smeer je goed in, de zon kracht is erg sterk momenteel.
De Campground is voor de helft open, maar er zal wel plaats zijn.
Thanks for the info, and off we go!
Wij rijden in 1 rechte lijn naar Devils Garden Campground en vinden bovenaan een prachtige plek, snel de camping stoelen naar buiten, en heerlijk genieten van het zonnetje.
Het is redelijk koud, en in het zonnetje heb je daar gelukkig geen last van.
Even de kaart erbij en zoeken een mooie hike route uit, onmiddellijk omkleden, hike schoenen aan en gaan.
Het is een prachtige hike! De dieren slapen helaas allemaal, maar wij komen we een paar prachtige Arches tegen.
Soms is het best even zwaar zo door de sneeuw heen lopen, maar het uitzicht neemt alle nadelen (als die er al zijn) weg.
Totaal hebben wij 6.5 kilometer gelopen en geklommen, supergaaf en toe aan een drankje.
Hoppa, lekker de vuurkorf aan en wij genieten van een wijntje en een pilsje. Als de temperatuur onder nul komt, gaan we naar binnen en gaan saampies lekker spaghetti koken! Yum! Midden in de nacht trekken wij onze kleding aan, en gaan naar buiten! Het is volle maan en dat is suks mooi om te zien. We genieten nog heel even van het uitzicht, het licht van de maan weerkaats op de sneeuw, in combinatie met de vele sterren is het een enorm mooi schouwspel.
Wij kruipen weer lekker onder de wol!

1. Berto:
    3 januari 2018
    Klinkt goed👍
  2. Harry Bourquin:
    3 januari 2018
    Leuk om alles te lezen. Jullie volgen de route die wij ook gemaakt hebben. Brengt veel herinnering terug! Geniet samen lekker verder😘😘😘
  3. Sas:
    6 januari 2018
    Ben ff aan het bijlezen, maar jee wat klinkt dit allemaal gaaf!!!