12 Hollywood

7 januari 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Tuurlijk willen we zo snel mogelijk in die Cabrio zitten, maar.... eerst even normaal ontbijten, wij bedoelen : dikke plakken Bacon met scrambled eggs op marbled brown bread!!! Je dag kan niet beter beginnen zullen wij maar zeggen!
Met een mok koffie in de hand loop ik alvast naar het paardje om mijn telefoon te instaleren, TomTom is toch wel handig hier in L.A.
Het is nog licht bewolkt, al belooft de weather forecast beter, en dat werd het gelukkig ook!
Als wij allebei klaar zijn, laten wij de de kap naar beneden, starten het paardje op en.... GIDDY UP GO! Op naar Hollywood!
Wij knallen het paardje de Highway op en proberen haar in bedwang te houden.. het lukt gelukkig. Niet veel later de afslag Hollywood blvd, en voor je het door hebt rij je tussen de sterren, het is nog vroeg en dus lekker rustig.
We vinden snel en gemakkelijk een parkeerplaats en gaan te voet verder.
Eerst even een bakkie koffie en thee halen bij The Coffee Bean & Tea Leaf, en niet veel later lopen wij met twee goedgevulde bekers over de blvd.
Ha! Cindy vind het echt prachtig en houd haar camera in de aanslag, allereerst natuurlijk de imposante gebouwen, Ripleys, Capitol Records en niet te vergeten Hollywood Hotel! (Waarschijnlijk zijn de liften in dit hotel niet zo eng als die van het Hollywood Hotel in Disneyland Parijs)
En al snel gaat de camera lens richting de grond, sterren, sterren en nog eens sterren!!! Wij lopen de 2mijl heen en weer de 2mijl terug, stoppen overal wat interessant is en slaan alle aangeboden tourtjes af, wij hebben immers zelf een auto en gaan straks echt wel de buurt verkennen.
Bij het Chinese Theatre word het al aardig druk en komen Spider-Man, Edward Scissorhand, Badman en nog vele andere tegen. Het blijft een leuk spektakel hier, we bezoeken nog wat winkeltjes en lopen langzaam weer terug naar de auto, voor een schamele $25.- gaat de slagboom weer open en gaan wij richting de straat der alle straten van Hollywood, juist inderdaad die.. Rodeo Drive.. we vallen totaal niet op in die straat, Mustangs, Corvette, Porsche, Bimmers, Ferrari en nog veel meer dakloze auto's rijden om ons heen! Het leuke is dat niemand naar je kijkt, behalve alles wat uit Azië komt.. met camera's in de aanslag staan ze klaar om ook maar 1 foto te kunnen schieten van een celeb... en geloof ons!!!! Wij zijn op heel wat Chinese camera's Celebrity geworden en durven nu eigenlijk niet meer zo 1.2.3. naar China toe zonder extra beveiliging!
Maar wat een mooie straat zeg, al díe dure winkels en super goed onderhouden panden, de één heeft een nog mooiere gevel als de ander, of net iets meer bling.
Na deze toffe ervaring, rijden wij Beverlyhills in en kijken ons ogen uit! Het geeft een appart gevoel als je tussen al die palmbomen doorrijd op Beverlyhills road.
Volgende stop is Griffith Park, en rijden via de kronkelende weg naar het Griffith Observatory die boven aan de berg ligt. Het uitzicht is ondanks een klein beetje nevel prachtig! We hebben vanaf hier een goed uitzicht op het Hollywood sign en gaan niet veel later op het balkon van het Observatorium lekker even lunchen.
Na heerlijk te hebben genoten van zowel het uitzicht als de lunch, gaan wij het Observatorium bezoeken. Het is reete interessant en wij leren een hoop over de maan, sterrenstelsels en hoe een telescoop werkt.
Eigenlijk hebben wij het een beetje gehad met wandelen en kijken en beleven... eigenlijk willen wij even chillen. Op naar Bulletje!!
Als wij weer bij Bulletje zijn, is het niet ver om te lopen naar een Mexicaanse winkel hier in de buurt.
Het grappige is wel hier, dat je in de Spaanse taal word aangesproken, en dat wij eigenlijk meteen Spaans terug spreken, dat brengt toch enige verwarring, als er een man naast je staat en vraagt in het Spaans.. huh! spreken jullie Spaans, ja een klein beetje, maar de meeste Amerikanen spreken helemaal geen Spaans! Ha! Wij zijn ook geen Amerikanen, wij zijn Nederlanders en wij spreken ongeveer 4 talen (hier en daar met handen en voeten) de meneer vind het maar raar, maar vind het ook wel weer interesant.
Lang doen wij er niet over om te ontdekken wat wij gaan eten..
Flinterdun gesneden rundvlees gegrild met Mexicaanse kruiden, en een heerlijke bak sla.
De avond toppen wij af met en drankje en een potje Uno.. het is klaar en het licht kan uit!