2 Las Vegas babe!!!

31 december 2017 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

En toch weer die jetlag!! Dan maar vroeg uit bed, we hebben immers tijd genoeg om de volgende vlucht te halen naar LV.
Maar dan bekruipt toch op een of andere manier je de reis kriebels : zijn we nu al ingechecked.. en moeten we ons niet melden.. en de backpacks, waar zijn die?? dus onder de douche en op weg naar het vliegveld. In het hotel kregen wij nog verse koffie en thee mee van de aardige balie medewerkster.
Met een shuttle busje weer naar het vliegveld om vervolgens door de security check te gaan.. ja ja.. wij weten nu wel hoe het werkt.
Als wij ons melden bij de balie worden we vriendelijk geholpen, en ja.. je moest je opzeker melden van te voren ook al hadden wij al nieuwe tickets.
De vlucht is uiteraard overboekt voor 8 personen en zij durft ons niet te vragen of wij een latere vlucht willen nemen. Achteraf had ze het moeten vragen, en hadden wij het zeker gedaan.
Ding dong.. de vlucht is overboekt!! Mensen die vrijwillig naar voren komen kunnen over 2 uur de volgende vlucht nemen naar LV tegen een vergoeding van $400.- per ticket!! DAMN wij keken elkaar aan en voor wij u überhaupt konden reageren stonden er al mensen bij de balie..
Ding dong.. de volgende vrijwilligers krijgen voor de vlucht naar LV die over 4 uur vertrekt $600.- per ticket!!°
Een gezin staat op.. overal geroezemoes.. iedereen kijkt elkaar vragend aan.. het gezin wint het bijna van iedereen.. 1 man stond al aan de balie toen het 4 koppige gezin aan kwam lopen.. de moeder en 2 dochters nemen die vlucht voor $600 pp, de man die al aan de balie stond pakt ook $600.- en de vader van het gezin pakt nog een vlucht later... en die ging weg voor $800.-
Resumé 3x $600 = $1800 + $800 = $2600.- in de pocket!!!
Voortaan bij alle vluchten die wij nog gaan maken.. staan we vooraan!!!
De vlucht naar LV was goed te doen.
Filmpje kijken, eten en wat drinken, af en toe elkaar aankijken en glimlachen.. wij zaten namelijk niet bij elkaar..
Op LV aangekomen even hier en daar een fotootje schieten van de gokkasten en andere pracht en praal die het vliegveld te bieden heeft.
Bij het horen van de welbekende JOEHOOEEEE!!! stond Cindy al naast een hele dikke vette 4X4 Jeep! Yep, welcome in Vegas babe.
Bij bagage band 16 zien wij mijn backpack meteen, de hoes is nmlk fluorescerend geel!! Ha.. die is er.
Wij wachten vrolijk op die van Cindy.. maar helaas.. op naar de desk, daar aangekomen zien we haar BP al staan.. yeeaaah op naar het hotel!
Aangezien het mijn 5e keer is in Vegas wil ik steeds een ander hotel hebben!! Tja sorry.. da's een tik van mij.
Wij gaan naar het Luxor Hotel Casino en nemen een shuttle busje.
Zoals jullie al we weten draait alles in LV om geld en daar is onze chauffeur natuurlijk ook op uit.
Bij het Luxor aangekomen roept hij al hard op dat een fooi wel gewaardeerd wordt... mm mm mm.. mensen die vragen..... tja ik.kan hem ook wel een beetje plagen en trek als zeer rijke toerist met mijn backpack op het ruggetje (beetje auw) al snel één hele dollar uit de portemonnee en geef het heel vriendelijk aan de beste man.. gelukkig konden wij zijn relaas aan woorden niet goed verstaan en liepen maar gewoon het hotel in..
Het hotel is immens groot en wij kijken onze ogen uit.. (Cindy kan dat trouwens heel goed met haar mond wijt open hahaha)
Wooow en nog eens wooow... dat waren haar eerste woorden bij het zien van dit knap staaltje werk.
Voor de liefhebbers "Luxor LV Wikipedia "
Onze kamer huisveste zich in de Piramide zelf en was werkelijk een pracht.. 2 grote kingsize bedden, mooie badkamer, een bureau en voldoende ruimte om alles in op te bergen.. jammer dat wij ivm de vertraging in Atlanta nu hier maar 1 nachtje slapen.
Snel even opfrissen, de wandelschoenen aan en hup de "Strip" op.
Het is prachtig en wij kijken onze ogen uit.. ja ik ook.. de Strip veranderd echt elk jaar! Er word continu gebouwd en verbouwd.
Wij zijn tot aan Stratosphere Tower gelopen en zijn daar naar boven gegaan. Cindy kon het niet laten om "gewoon" even de Insanity in te gaan!! 350 meter boven de Strip in een stoeltje gaan zitten die rond draait en zo kantelt dat je met je gezicht naar beneden kijkt!!
No way!!!! This is INSANITY!!!
Wat een held is ze.. ik doe het haar niet na!!
Eenmaal weer beneden gaan wij een winkel bezoeken die bij mij op het verlang lijstje staat.. the Asbha store!
Dit is nmlk de winkel van DJ Asbha en deze beste man heeft heel wat jaartjes het gitaar werk overgenomen van de welbekende Slash in de band Guns N Roses..
Dus vandaar!
Kleine winkel maar veel mooie spullen en hier en daar een museum stukje van vroeger.
Helaas geen gitaren aan de wand!
Maar de hele vriendelijke meid achter de toonbank vraagt waar wij vandaan komen en waarom speciaal deze winkel bezoeken.. na een gezellige conversatie vraag ik tussen neus en lippen door, of er toevallig geen gitaar van DJ Asbha is.. nope.. helaas.. jammer! Even later wenkt ze ons naar een balie aan de zijkant van de winkel en tovert een kartonnen doos te voorschijn.. deze is al verkocht, maar jullie mogen wel even kijken. BAM!! wat een beauty zeg!! Als we er ook 1 willen kopen, regelt zij meteen een meet and greet voor de volgende avond in het Hotel met deze grootheid... helaas was de $100.- die wij bij ons hadden niet toe rijkend... in verste verte niet!!!
Wel een mooi T-shirt en een GNR plectrum gescoord!!! YEEAAAH!!
Als wij weer op de terug weg zijn komen wij langs het Bellagio Hotel met het wereld beroemde fonteinen show. Uiteraard vallen wij met de neus in de boter en na een mooie plek te hebben bemachtigd begint de show.. werkelijk waar en in één woord prachtig!!
Even verderop zien wij een reclamebord van SakeRok Sushi, tja daar kunnen wij wel wat mee! Al had het wat ons betreft wel SakeRockMusic mogen heten.
Eenmaal binnen worden wij begeleid naar ons tafeltje en het valt ons op dat de muziek wel erg hard staat.
We krijgen het menu en uiteraard gaat alle sushi per hele rol en niet zoals bij ons 2 of 3 stukjes.
Het valt in eens op dat er achterin een DJ staat te draaien en niet veel later gaat de muziek harder en komt er een gozer door de microfoon al lallend zijn stukje opvoeren.
Wij keken elkaar aan en dachten "gast" ga weg we zitten te eten!!! Niets maar dan ook niets trok hij zich wat aan van onze gedachten......
Hij "SAKEROCKMUZIEKTE er vrolijk nog een paar nummers achteraan..
Nog een paar minuten lopen en we zijn bij ons hotel.. we zijn totaal kapot van het reizen en lopen over de Strip met zijn voetgangers bruggetjes en trapjes.. wat een fijne dag!

Totaal 22,5 kilometer gelopen (slenteren) vanmiddag, 32.100 stappen gezet en 13 verdiepingen.. tja onze voetjes gaan rusten

1. Saskia:
    31 december 2017
    Wat leest dit makkelijk en leuk! Goed geschreven hoor, ik ga jullie blog volgen! Heel veel plezier daar. X Sas