8 Scenic highway nr 12

4 januari 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Oke.. wij geven toe.. het was koud vannacht.. heel koud en het moet niet veel kouder worden dan deze -5°C buiten temperatuur. Wij hebben immers een niet geïsoleerde zomer camper, Bulletje heeft dus geen winterjasje aan, en haalde een binnen temperatuur van rond het vriespunt.
Wij rijden door een prachtig winterwonder land op weg naar een paar Arches die op de route liggen. Wandelend door de sneeuw bereiken wij de zuid en de Noord Arches. Mega groot is de zuid kant. De noord kant bekijken wij van een afstand.. ergens willen wij toch wel weer heel graag Bulletje in. Wij stoppen nog bij een paar scenic outlook and overlook points en rijden richting de uitgang van het National Park. Er staat een mooie rit te wachten.
Het begin van de rit is door een open en wijd uitgestrekt ruig gebied.
De highway nr 24 brengt ons naar Hanksville alwaar wij Bulletje weer even vol stampen met bikkelharde dollars in vloeibare vorm.
Misschien kunnen wij hier even ergens lunchen en een WiFi puntje zoeken om wat dingen voor/van thuis te regelen. Tja.. ik heb gewoon internet op mijn telefoon, maar als je ergens rondloopt in een gebied waar het vrij normaal is dat je nog met paard en wagen (met f*cking houtenwielen) door je dorp moet knallen met de snelheid van een gemiddelde duizendpoot zonder Nike's... Tja dan heb je er niks aan... overigens!!! Het is sowieso erg slecht met de G3/G4 dekking.. echter, alleen in grote steden werkt het prima. Eenmaal bij het lunch etablissement aangekomen kijken wij naar de grote vlaggen en Neonbord met de text: OPEN
jippie en ze hebben Wi-Fi..
Wij konden natuurlijk aan de deur blijven rammelen, er gebeurde helemaal niks, het enige wat er verscheen was een jong meisje met een deken om haar heen die riep.. sorry we are closed! Wij zijn de discussie over de vlaggen en het Neonbord maar niet aangegaan.
Op naar de mooiste snelweg van de USA, Highway nr 12, All American Road!!! Deze loopt geheel door Dixie Land Forrest en brengt ons op hoogtes van 9600ft (bijna 3km) en hier en daar moet Bulletje er hard aan trekken, maar brengt ons zorgeloos naar Capitol Reef National Park. Bulletje krijgt even rust en wij gaan even echte dikke USA hamburgers bakken en verorberen in deze prachtige natuur.
Onderweg naar Grand Staircase Escalante National Forrest komen wij wel tientallen herten tegen, sommige midden op de weg en sommige staan vanaf de berm je aan te staren. (Wel leuk om ze ook eens levend te zien en niet als roadkill.)
De rit is super mooi, je rijd zelfs over een bergkam heen, met aan beide kanten van de weg een afgrond. Wooow fascinating!!
Nog 1 keer links en 1 keer rechts en wij zijn in Bryce Canyon National Park, Bulletje krijgt een mooi plekje en mag rusten. Wij gaan nu even relaxen in een steak house, met een klein pilsje en een medium rear Prime Ribje van 14oz! Yep.. yummy.
Na afloop nog even langs de General store, om nog even een extra gasflesje in te slaan voor de nacht.
Echter is de gasprijs enorm aan het schommelen hier in de USA, in de Wal-Mart kost het flesje nog $3.49 en 2 voor $6.49 hier kost 1 flesje $8.99.... ik denk echter dat wij hier enorm "geflest" worden!
Wij spelen nog een spelletje UNO, en hebben voor dat wij onze kooi gaan opzoeken al door dat de ramen hier en daar wat witter worden.