11 Bulletje krijgt rust

6 januari 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Ontwaken in Mojave is lekker, het geluid van voorbij rijdende treinen, 3 grote Loc's met 50 wagons er achter is niks hier. Tientallen Truckers die hun Peterbilt, Kenworth, Mack of Volvo/White weer opstarten om vervolgens weer een hoop mijlen af te leggen is een pracht om te zien.
Wij geven Bulletje een slinger en rijden zo Antelope Valley binnen.
Deze Valley loopt van Mojave tot aan Palmdale, Lancaster en Edwards Airforce Base (1x is de spaceshuttle hier geland) behoren ook tot dit gebied.
Als kleine kinderen van rond de 30 speelde Frido en ik in dit gebied! Met een Ford F150 reden wij zo richting Edwards Airforce Base (A.E.B.)
En maakte foto's van de stealth bommers die buiten stonden en van de prachtige museumstukken die achter een hekje stonden geëtaleerd.
Ik vertelde Cindy dat wij vroeger in dit woestijn gebied met een afstand bestuurbare Hummer aan het knallen waren en super veel lol hadden, en met de lege accu's weer terug naar oom Nico zijn huis om wederom weer op te laden en ons zelf te verwennen met een Bud. Cindy vind de verhalen prachtig en wil dit graag zien. Ach we zijn er nu toch en ik vind dit ook mooi.. even mooie herinneringen opsnuiven!
Op naar E.W.B. om via het Museum binnendoor naar Nico en Mary hun oude huisje te rijden. Helaas.. ook hier is de security ietsjes veranderd!!
Er staat een security checkpoint voor ons en zonder E.A.B. pas, kom je er niet door, eerst even melden dan maar. Ik vertel dat wij vroeger hier...bla bla bla. En rechtsomkeert verlaten wij het gebied! Van af welke kant je nu ook komt.. helaas! Geen fotootjes meer maken, museum bezoek is 1 keer in de maand met volledige screening bla bla bla.
Wij rijden via een omweg naar East avenue I alwaar vroeger Nico woonden met Mary en ik daar eigenlijk mijn eerste USA ervaringen heb opgedaan. Alles is eigenlijk nog precies het zelfde.. het huisje, de straat en het hek aan de zijkant, vanwaar je vanaf de weg goed kan kijken. Bij het zwembad wappert nog steeds de Amerikaanse vlag, en merk dat het mij goed doet om het weer eens te zien. Sweet old good memorys.
Het buikje begint te rammelen en ik weet heel toevallig wel een Wal-Mart in de buurt, en waar een Wal-Mart is, daar zijn ook eet tentjes.
Wij sturen Bulletje het parkeerterrein op en wat ons opvalt is dat er wel 10 clochards rond lopen.. 10 zegt Cindy, het zijn er wel 20!! Toch stoppen wij even bij de Mcdonalds om een ontbijtje te scoren. De ene na de andere rare snuiter/snuiterin komt binnen, gaat weer naar buiten en grijpt in de vuilnisbak. Na 5 minuten zegt Cindy.. en door!!!! Nu!!! Okeej wij gaan weer! Bij het verlaten van de parking worden we nog na gekeken door wat ongure types... maar waarom eigenlijk. Ach misschien hadden zij nog nooit een Bulletje gezien van 30ft in hun habitat!
Wij gaan op weg naar een Campground in Balboa, de dichtstbijzijnde Campground bij Hollywood! Ik wist al dat het daar lastig parkeren was (Hollywood), maar met een camper... zucht! Wij hebben ons wat ingeleefd en een paar forums gelezen over hoe of wat met je campert in Hollywood! De conclusie is NOT DONE! Oké geaccepteerd! Oplossing is Uber of met het O.V.! De 3e optie is een auto huren, die kan je redelijk kwijt in dit seizoen en je kan ook nog ergens anders heen rijden.
Okeej optie 3
Rond 11h00 draaien wij Balboa RV Park op en melden ons! Een aardige dame helpt ons verder tot dat de owner aankomt en ons welkom heet.
De ontvangst ruimte hang vol met foto's van filmsterren die hier in het RV Park zijn geweest, ja niet om te kamperen, maar om films op te nemen en tv series (NCYS Los Angeles, Hell's Kitchen enz enz)
De beste man blijft maar vol trots door ratelen, en als hij klaar is over de film industrie begint hij te vertellen wat wij allemaal kunnen doen hier in de buurt. Hij is echt super enthousiast en echt een Amerikaan.
Er word een man geroepen die ons gaat begeleiden naar onze plek voor 3 nachten, deze man geeft prima aanwijzingen en manoeuvreert ons zo de goede kant op! Zo Bulletje staat, maar volgens de man niet goed! Er moeten blokken hout komen voor onder de voorwielen, dan pas staat Bulletje recht! En weg is ie weer, binnen. 30sec is hij weer terug met blokken! Even nog naar achter en even naar voren en Bulletje staat! Nu begint hij de riolering aan te sluiten en ik geef nog aan, heej dat doe ik wel hoor.. nope daar moest meneer niks van weten! Even later heeft hij een speciale adapter gehaald om onze poepslang aan te sluiten op het riool, de stroom staat erop en de waterslang ligt daar.. wat een aardige man, wil deze super kerel een fooi geven, maar deze accepteert hij echter niet, het is bedrijfs policy en kan het helaas niet aannemen, maar bedankt ons 5x voor het gebaar.
We gaan lekker buiten zitten in het zonnetje, spelen een potje UNO, terwijl de wasmachine zijn werk doet.
Via de telefoon probeer ik een huurauto te regelen om 2 dagen L.A. te kunnen verkennen, het lukt wel en er zal een dikke S.U.V. klaar staan, maar ik moet weer bellen en en en.. wij dachten heej... we lopen even naar voren en vragen of zij even kunnen na bellen of wij het allemaal wel goed hebben begrepen! Geen probleem ze belt meteen op en roggelt meteen van alles.. we wachten even af. Als ze heeft opgehangen, meld ze dat de huurauto meneer onderweg is om ons op te halen, dat wij voor vandaag niks moeten betalen en dat wij hem maandag ochtend terug kunnen brengen en dat die ochtend ook niks kost, wij krijgen er bovenop nog korting omdat wij via de Balboa RV Park boeken enz enz.. dus helemaal happy! Ze voegt toe dat op zaterdag ochtend het meestal zo druk is bij de verhuur maatschappij, dat je soms we 2 uur moet wachten, en wij nu dus al de auto krijgen!! Ik zeg TOP RV Park.
Binnen 20 Minuten stopt er een grote Dodge voor onze plek, en wij mogen instappen bij een vriendelijke jonge Texaan, die meteen erg geïnteresseerd is in ons.
Uiteraard was ik al verkocht met deze Dodge, alleen op de parkeerplaats van de verhuurder stond een heule dikke hagelnieuwe Jeep Grand Cherokee Trackhawk klaar voor ons, we lopen een rondje om deze toet heen in in mijn ooghoek ziet ik een heule, maar nog dikkere, maar nog vettere, Ford Mustang GT Cabrio staan en het onderhandelen kan gaan beginnen! Op voorhand niks mis met de Jeep, maar een Cabrio van dit kaliber in Los Angeles en cruisen door Hollywood heeft toch ook wel zijn charmes. Het is (volgens Cindy) ook erg goed voor mijn mannelijkheid en dat het daar enorm van groeid!!! Hahaha...
Wij maken uiteindelijk de deal af op $50.- per dag! En wij zeggen dank u!
Als wij er omheen lopen zitten er een paar vlekken op, tja dat kan niet, en wij worden verzocht binnen even plaats te nemen zodat iemand snel de toet kan wassen! Prima!
De kap naar beneden en gaan, niet volgas natuurlijk, want wij moeten nog heel even leren hoe wij die 415 kleine mustangetjes aan de teugels kunnen houden. Na een klein rondje door Van Nuys, gaan wij weer op weg naar Balboa RV Park en parkeren met grote trots ons huur paardje naast ons huur Bulletje. Wij gaan eten koken en te bed! Morgen een drukke dag! En Bulletje... tja Bulletje krijgt rust =)

1. Barbara:
    6 januari 2018
    Geweldig verhaal. Jullie genieten duidelijk heel erg.